Weboldalkészítés árak: az 50.000 Ft-os ajánlatok rejtett veszélyei

Főoldal | Szakmai blog | Weboldalkészítés árak: az 50.000 Ft-os ajánlatok rejtett veszélyei

Webdesigner

7 perc olvasási idő

Közzétéve
2025. június 07.

Módosítva:
2025. június 08.

A digitális korban, különösen 2025-ben, egy vállalkozás számára az online jelenlét nem választás kérdése, hanem követelmény és a növekedés alapfeltétele. Ebben a zajos online térben, ahol a weboldalkészítés árak skálája a meghökkentően alacsonytól a csillagos égig terjed, könnyű elveszni. Különösen igaz ez, ha a weboldalkészítés szolgáltatóknak árak mentén történő összehasonlításáról van szó. Egy „Weboldal 50.000 forintért!” típusú ajánlat rendkívül csábító lehet, de vajon mi rejlik a villámgyors és olcsó megoldások mögött?

Egy szolgáltató számára a weboldal nem csupán egy digitális névjegy, hanem a bizalomépítés és a szakértelem bemutatásának legfontosabb eszköze. Ez az a felület, ahol a potenciális ügyfél először „találkozik” a vállalkozással, és ahol meg kell győzni őt arról, hogy mi vagyunk a megfelelő megoldás a problémájára. Éppen ezért, amikor a weboldalkészítés szolgáltatóknak árak mentén történik, a fókusz nem lehet csupán a költségeken. Olyan weboldalra van szükség, amely hatékonyan kommunikálja az értékeket, bemutatja a referenciájat és egyszerűvé teszi a kapcsolatfelvételt vagy az időpontfoglalást.

Ebben a cikkben ezt a témát vizsgálom meg. Fontos tudni, hogy miért fenntarthatatlan egy ilyen projektmunka, és rávilágítok azokra a súlyos kompromisszumokra és rejtett költségekre, amelyeket egy ilyen „kihagyhatatlan” ajánlat rejt. Ha szeretnéd megérteni, mi a különbség egy látszólag működő arculati oldal és egy profi üzleti weboldal között, tarts velem!

 

Az „ár-idő paradoxon” és a valós weboldalkészítés árak

 

Az 50.000 forintos árért elkészülő weboldal ígérete egy alapvető ellentmondásra, az úgynevezett ár-idő paradoxonra épül. Ez a fogalom azt a helyzetet írja le, amikor egy ajánlat ára és a megvalósításhoz szükséges idő annyira drasztikusan eltér a piaci realitásoktól és a professzionális munkafolyamatoktól, hogy az eleve a minőség, a funkcionalitás vagy a hosszú távú életképesség feláldozásval jár.

A magyar piacon 2025-ben a reális weboldalkészítés árak így alakulnak: Egy egyszerű, pár oldalas bemutatkozó honlap ára jellemzően 60.000 – 120.000 Ft-tól indul. Egy valós funkciókkal bíró oldal gyakran 150.000 – 300.000 Ft-tól érhető el, egy professzionális céges weboldal ára pedig általában félmillió forintnál kezdődik.

Ha egy 50.000 Ft-os weboldal két nap alatt készül el, az mindössze 2.500 Ft/órás „óradíjat” jelent, ami egy szakember számára fenntarthatatlan. Egy ilyen alacsony ár arra utal, hogy a szolgáltató irreálisan nagy mennyiségű weboldalt kénytelen „legyártani” havonta, ami a minőség rovására megy. Nincs idő alapos tervezésre, egyedi webdesign kialakítására vagy érdemi kommunikációra.


Ha egy 40.000 Ft-os weboldal két nap alatt készül el, az mindössze 2.500 Ft/órás „óradíjat” jelent. Ez az összeg még egy pályakezdő szakember reális díjának is csak a töredéke.


Egy ilyen alacsony ár tehát több, egymással összefüggő dolgot is jelezhet. Gondoljunk bele a gazdasági háttérbe. Ahhoz, hogy egy szolgáltató ilyen árak mellett fenntartsa magát, irreálisan nagy mennyiségű weboldalt kellene „legyártania” havonta. Ez a mennyiségi kényszer egyenesen vezet a minőség feláldozásához, hiszen nincs idő alapos tervezésre, egyedi megoldásokra, tesztelésre vagy érdemi kommunikációra az ügyféllel.

Ez a futószalagszerű, fenntarthatatlan munkatempó okozza a silány minőségű, automatizált eszközök, illetve az amatőr, tapasztalatlan munkaerőt. Ráadásul ne felejtsük el, egy valódi, professzionális weboldal fejlesztése még egyszerűbb esetben is heteket, nem pedig néhány napot vesz igénybe a tervezéstől a tesztelésig. A „jó üzlet” tehát valójában a rejtett költségek és a későbbi, sokkal súlyosabb problémák előfutára.

És bár igaz, hogy a modern mesterséges intelligencia (MI, ismertebb angol nevén az AI) megoldásokkal valóban villámgyorsan össze lehet „dobni” egy oldalt, ez a sebesség nem tévesztendő össze a valódi, stratégiai minőséggel. Egy MI-generátor nem fogja helyettünk megérteni az egyedi üzleti céljokat, hogy aztán egyedi, a vállalkozáshoz illő felépítést és marketingstratégiát alkosson. 


Egy MI-generátor nem fogja helyettünk megérteni az egyedi üzleti céljainkat, hogy aztán egyedi, a vállalkozásunkhoz illő felépítést és marketingstratégiát alkosson.


Nem fogja megírni azokat a szakértői, meggyőző szövegeket és nem fogja előállítani azt a professzionális képi világot, amely egy sikeres oldal alapja. Mindezekhez elengedhetetlen a szakértői emberi felügyelet.

 

A „Funkcionális illúzió”

 

Amikor egy weboldal extrém alacsony áron és rekordidő alatt elkészül, az egy megtévesztő látszatot kelt. Ez a “Funkcionális illúzió”: a honlap látszólag működik, betöltődik, mutat némi tartalmat, de valójában hiányoznak belőle azok a stratégiai, technikai és felhasználó-központú elemek, amelyek egy hatékony üzleti eszközzé tennék. Nézzük, milyen kompromisszumokra számíthatunk egy ilyen „villámprojekt” esetében.


Ez a Funkcionális Illúzió: a honlap látszólag működik, de valójában hiányoznak belőle azok a stratégiai, technikai és felhasználó-központú elemek, amelyek egy hatékony üzleti eszközzé tennék.

 


A sablonos weboldal hátrányai: tucatdizájn és a korlátok

A gyorsaság kulcsa az előre gyártott sablonok használata. A sablonos weboldal hátrányai között a legsúlyosabb az egyediség teljes hiánya. A weboldalad egy lesz a sok ezer hasonló közül, ami megnehezíti a márkaépítést. A testreszabhatóság korlátozott, így a tartalomnak kell alkalmazkodnia a sablonhoz, nem fordítva, ami rontja a marketing hatékonyságát és a felhasználói élmény (UX) minőségét. Ráadásul sok ilyen sablon gyenge kódolású és lassú.

 

Stratégia nélküli tartalom

Ebbe a megoldásba semmiképp nem fér bele a professzionális tartalomfejlesztés. Jellemzően az ügyfél által biztosított nyers szövegek és képek kerülnek fel, minimális optimalizálás nélkül. A valóságban a marketing célokat szolgáló, keresőoptimalizált (SEO) szövegírás, valamint a képek szakszerű beszerzése, szerkesztése és webre optimalizálása (méret, fájlnév, tömörítés) több órás, akár napos vagy hetes kutató- és szerkesztőmunkát igényel. Enélkül a tartalom nem fogja megragadni a látogatókat és nem fog jól szerepelni a Google keresőben.

 

Technikai és biztonsági hiányosságok

A mobiltelefonon való tökéletes megjelenés, azaz a reszponzív design ma már alapkövetelmény. Az internetezők több mint fele mobilról böngészik, így ha az oldalad szétesik egy telefon képernyőjén, a látogatók többségét azonnal elveszíted. A „gyors” oldalaknál gyakori a felületes vagy hiányos reszponzivitás, a lassú betöltési sebesség, a nem működő linkek, és az átláthatatlan oldalstruktúra. Emellett az extrém alacsony ár nem teszi lehetővé a megfelelő biztonsági intézkedések beépítését. Ez gyakran hiányzó SSL tanúsítványt, gyenge jelszavakat, elavult bővítményeket és nem megfelelően beállított szervert jelent, ami sebezhetővé teszi az oldalt a kibertámadásokkal szemben.

A “Funkcionális illúzió” hamis sikerérzetet kelt, mivel a weboldal látszólag létezik, de valójában képtelen teljesíteni üzleti céljait. Ez a befektetés elvesztéséhez vezet, és arra kényszeríti a vállalkozást, hogy vagy elfogadja a weboldal alulteljesítését, vagy további, sokkal magasabb költségeket vállaljon a hibák kijavítására.

 

Az olcsó megoldás valódi költségei

 

Egy olcsó, gyorsan összedobott weboldal aktívan hátráltatja az üzleti növekedést. A sablonos weboldal hátrányai és a gyenge tartalom miatt a weboldal rossz felhasználói élményt (UX) nyújt. A kutatások szerint az emberek 88%-a nem tér vissza egy weboldalra egyetlen rossz élmény után. Ez magas visszafordulási arányt és elvesztett ügyfeleket jelent. A hiányosságok miatti későbbi javítások vagy a teljes újrafejlesztés pedig sokkal többe kerülhet, mint egy eleve professzionális oldal.

A folyamat a következőképpen néz ki:

  • A rossz alapok: A sablonos dizájn, a gyenge tartalom, a lassú működés és a hiányos SEO miatt a weboldal rossz felhasználói élményt nyújt.
  • Látogatók elvesztése: A kutatások szerint az emberek 88%-a nem tér vissza egy weboldalra egyetlen rossz élmény után. A magas visszafordulási arány és az alacsony elköteleződés garantált.
  • További költségek: A folyamatos karbantartás hiánya sebezhetővé teszi az oldalt hackertámadásokkal szemben, ami leálláshoz, adatvesztéshez és a márka hírnevének további romlásához vezet. Ezek a problémák aztán költséges sürgősségi javításokat vagy akár a teljes, drága újrafejlesztést teszik szükségessé.


A kutatások szerint az emberek 88%-a nem tér vissza egy weboldalra egyetlen rossz élmény után.


A kezdeti „megtakarítás” így hosszú távon sokkal nagyobb kiadásokhoz, elszalasztott üzleti lehetőségekhez és komoly presztízsveszteséghez vezet.

 

A profi weboldal, mint stratégiai befektetés

 

Mi különbözteti meg a profi weboldalt egy olcsó megoldástól? Az alacsony árú ajánlatokból rendre kihagyott elemek, amelyek bár növelik a kezdeti befektetést, döntő fontosságúak a weboldal hatékonysága, jövedelmezősége és jövőbeli növekedése szempontjából. Azok az elemek, amelyek a valós weboldal készítés árak mögött állnak, és valódi üzleti értéket teremtenek. Lássuk a legfontosabbakat!

 

Egyedi webdesign és márkaépítés

Az első benyomás ereje megkérdőjelezhetetlen. Egy egyedi webdesign (amely Magyarországon 250.000 Ft-tól indul) azonnal bizalmat ébreszt, tükrözi a márka értékeit és segít kiemelkedni a versenytársak közül. Ez a hosszú távú márkaépítés alapja.

 

Marketing fókusz és konverzióoptimalizálás

 


Egy minőségi weboldal nem egy online szórólap, hanem egy ügyfélszerző gépezet.


Egy minőségi weboldal nem egy online szórólap, hanem egy ügyfélszerző gépezet. A konverzióoptimalizálás célja, hogy a látogatókat a lehető leghatékonyabban vezesse a kívánt cselekvés (pl. vásárlás, feliratkozás) felé. Ez magában foglalja a felhasználói útvonalak tervezését, a cselekvésre ösztönző gombok (CTA) optimalizálását és a tartalom finomhangolását.

A fentiek különösen fontosak egy szolgáltató esetében. A weboldalnak hatékonyan kell bemutatnia a szolgáltatásokat, meggyőzően kell kommunikálnia a szakértelmet (például egy blogon vagy esettanulmányokon keresztül), és egyszerű kapcsolatfelvételt kell biztosítania. Ezek a bizalomépítő és ügyfélszerző funkciók (pl. időpontfoglaló rendszer, professzionális portfólió) mind a stratégiai tervezés részei. A weboldalkészítés szolgáltatóknak árak mérlegelésekor tehát kulcsfontosságú felmérni, hogy az ajánlat tartalmazza-e ezeket az elemeket, vagy csupán egy üres, funkciók nélküli keretet kínál.

Felhasználói élmény (UX) tervezés

A felhasználói élmény (UX) tervezése arról szól, hogy a weboldal használata egyszerű, élvezetes és akadálymentes legyen. Ez alapos piackutatást, tervezést és folyamatos tesztelést igényel. Ne feledjük: a látogatók 88%-a elpártol egy rossz felhasználói élmény után. A jó felhasználói élmény (UX) megtartja a látogatókat és növeli a konverziót, ami elengedhetetlen a sikerhez.

 

Alapos keresőoptimalizálás (SEO)

A technikai SEO (SSL tanúsítvány, tiszta URL struktúra, képek optimalizálása, betöltési sebesség, sitemap stb.) elengedhetetlen ahhoz, hogy a Google „szeresse” az oldaladat és magasabbra rangsorolja. Ehhez jön a kulcsszavakra optimalizált, értékes tartalom. A hiányos SEO egyenlő a láthatatlansággal.

 

Stabilitás, biztonság és karbantartás

Egy weboldal élő rendszer, amely folyamatos gondozást igényel. A rendszeres biztonsági mentések, a szoftverek (CMS, bővítmények) frissítése és a támadások elleni védelem alapvető a megbízható működéshez. Egy havi karbantartási díj (jellemzően 10.000 – 60.000 Ft) eltörpül amellett a kár mellett, amit egy sikeres hackertámadás vagy egy adatvesztés okozhat.


Mérhető üzleti növekedés (ROI)

Egy profi weboldal nem kiadás, hanem befektetés. A cél a befektetés megtérülése (Return on Investment – ROI). Egy jól optimalizált oldal hosszú távon organikus forgalmat, konverziókat és bevételt generál, ami jelentősen hozzájárul a pozitív ROI-hoz és fenntartható versenyelőnyt teremt.

 

Hogyan készül egy professzionális weboldal valójában?

 

A professzionális webfejlesztés egy strukturált, többlépcsős folyamat, amely heteket, akár hónapokat is igénybe vehet, és magában foglalja az igényfelmérést, a tervezést (egyedi webdesign és felhasználói élmény), a tartalomfejlesztést, a kódolást, a tesztelést és a publikálást.

A folyamat lépései és reális időigénye:

  • Igényfelmérés és tervezés (1-2 hét): A projekt alapja. Célok, célcsoport, funkciók meghatározása, stratégiaalkotás.
  • Design tervezés (1-2 hét): A vizuális megjelenés megalkotása UX/UI szempontok alapján.
  • Tartalomfejlesztés (1-3 hét): Professzionális, SEO-barát szövegírás, képek és egyéb médiatartalmak elkészítése.
  • Fejlesztés és implementáció (2-6 hét): A design létrehozása, a funkciók bekötése, a tartalom feltöltése.
  • Tesztelés (1-2 hét): Alapos hibakeresés, funkcionalitás, teljesítmény és biztonsági tesztek.
  • Publikálás és utókövetés (folyamatos): Az oldal élesítése és a hosszú távú karbantartás, optimalizálás megkezdése.

Ahogy látható, még egy egyszerűbb bemutatkozó honlap elkészítése is legalább 1-4 hetet vesz igénybe, míg egy összetettebb üzleti weboldal akár hónapokig is készülhet.

 

Döntés a siker vagy a kompromisszum mellett?

 

Az „50.000 Ft-os” weboldal mögött komoly kompromisszumok és rejtett kockázatok húzódnak. Amikor a weboldalkészítés árak között válogatsz, ne feledd: a minőségbe fektetett pénz nem kiadás, hanem a jövőbeni profit és növekedés alapját képező stratégiai befektetés. Különösen a weboldalkészítés szolgáltatóknak árak mentén történő mérlegelésekor fontos megérteni, hogy a hitelesség és a professzionális megjelenés közvetlenül befolyásolja az ügyfélszerzést.

A minőségi weboldalba való befektetés megtérül a jobb keresőoptimalizálás, a magasabb konverziós arány, az erősebb márkaépítés és a fokozott biztonság révén. Egy professzionálisan fejlesztett weboldal növeli a cég rugalmasságát és fenntartható versenyelőnyt teremt. 


A minőségbe fektetett pénz nem kiadás, hanem egy stratégiai befektetés, amely a jövőbeni profit és növekedés alapját képezi.

 

Szeretnéd megbeszélni, hogyan nézhetne ki egy valódi, a te vállalkozásodra szabott, hosszú távon is sikeres weboldal? Ha elkerülnéd a „gyors és olcsó” megoldások buktatóit, és egy valódi üzleti eszközbe fektetnél, vedd fel velem a kapcsolatot!

Webdesigner

MEGOSZTOM

Scroll to Top

Kérj időpontot egy konzultációra